onsdag, augusti 23, 2006

Ut med det gamla...


...och in med allt det nya. Eftersom jag förhoppningsvis flyttar inom en månad var det dags att rensa ut en hel del gamla kläder. Jag hittade dom mest osannolika sakerna, ormskinnsbyxor bland annat. Hela den här högen ska slängas. Jag är så stolt över mig själv. Var ska man lämna kläder någonstans tycker ni? Jag vill ju gärna att dom ska komma till använding. Kan man lämna dom direkt till någon organisation så dom kommer till nån som behöver dom eller måste man gå via tillexempel Stadsmissionen? Någon av mina vänner som vill kolla igenom högen först? Komsi komsi.

7 kommentarer:

Lina sa...

det finns ett ställe på bondegatan..kommer inte ihåg vad det heter men där kan man lämna in kläder och de går direkt till utsatta kvinnor, missbrukare och uteliggare och så...

Schmarro sa...

man kan också lägga kläderna i portuppgången på wollmar yxkullsgatan 17, där jag bodde förut. det gick på ett KICK så hade nån välbehövande snott det den behövde. man kan bli av med.. vadsomhelst faktiskt, där. iofs vet jag att kvinnan som inte bodde någon annanstans än i porten, som alltid stod och kammade sig mot en fönster när någon gick förbi, för att verka som att hon hade ett ärende i huset, hon dog för nåt år sen. det satt en dödsannons i porten, hon hette gerda och var 36 år. jag blev lite ledsen då. hur som helst. stadsmissionen mariatorget är väl rätt ok? fast kolla judits först, där kan man få pengar. personligen tycker jag högen ser EXTREMT lockande ut.

Stelly sa...

lina: jag ska kolla upp. exakt det jag letar efter.

readmychips: jag kanske ska ställa dom i din port?

rockchock: men det är ju sjukt lite som går till dom hemlösa visst? jag ser hellre att mina kläder kommer direkt till behövande.

Anonym sa...

tyresö
ett blått radhus, där bor en tjej som inte har bra klädsmak och som behöver lite nytt!!! Släng inget!

Stelly sa...

MEN KOM DÅ! imorgon kväll senast ;)

Anonym sa...

jag kommer ikväll
suzuki baleno

Stelly sa...

öh, WHO??