torsdag, augusti 17, 2006

5o frågor, utmanad av the Manual

1. Tre namn jag lyssnar till:
Mitt förnamn av familj samt gamla vänner, stelly av nya vänner som tror dom är balla och gulle av han som älskar mig.

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag älskar dramatik (vilket leder till en massa skoj).

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag älskar dramatik (vilket ofta går över gränsen).

4. Detta är jag rädd för:
Att det här var allt.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
En kram, en stund framför datorn och ett skratt.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Rita, trolla och gå på händerna.

7. Detta tycker jag om att göra:
Spela Canasta med Jo, skaka min stora röv till booty bass och kolla på dokusåpor och äta en massa mat.

8. Detta vill jag göra just nu:
Hitta min grej.

9. Bästa känslan:
*Fan va det här är KUL! Just nu spelar ingenting annat nån roll.*

10. Värsta känslan:
Att känna mig förolämpad eller lurad.

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Pang pang rakt på sak, hängiven sina impulser, brinner för sin sak, barnslig och ohämmad.

12. Är du kär just nu:
Ja.

13. Jag vill gifta mig:
Ja.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Skaffa ett rött hus ute i skärgården, skaffa barn och "göra världen".

15. Min käraste ägodel:
Mina hundar.

16. Något jag vill ha i present:
En häst önskar jag mig alltid.

17. Detta har jag på mig just nu:
Inget, bloggar alltid naken.

18. Favoritkläder:
Höga klackar samt feta guldsmycken.

19. Favoritdjur:
Hund och häst.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Hip Hop, Pop, Dub och Reggae. All bombastisk musik. Som får mig att vilja gunga i takt eller sjunga med.

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Nelly Furtado - Man Eater
The Knife - Heartbeats
Prince - Purple Rain

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Skoj - biologi, kemi, fysik, matte, svenska och engelska.
B - religion, historia och samhällsvetenskap.

23. Stjärntecken:
Skorpion (förresten ställde jag ett "riktigt" horoskop häromdagen och det stod en massa hemska saker, tillexempel att min liv kommer bli absurd och svårt).

24. En bok jag gillar:
Dumskallarnas sammansvärjning av John Kennedy Toole. Så sjukt sjuk och rolig. Vet att det är Jo's favvo också. Jag har läst den en massa gånger. Läs läs!
Illusionisten av John Fowles också.

25. En film jag gillar:
Så himla många... bäst just nu är Me and you and everyone we know. Gammalt bra är Prinsessan och Krigaren samt Svarta Änglar. Och Edmond va jävligt cool. Och True Romance.

26. TV-program jag gillar:
Dr Phil, Southpark, 6 feet under, Simpsons, Idol och Big brother. Samt diverse vetenskapsprogram på SVT. Härlig blandning.

27. Favoritdoft:
Min killes nacke.

28. Detta äter jag gärna:
Allt, verkligen allt. Jag äter GÄRNA och MYCKET och tänker nästan alltid på mat. Om jag måste välja en sak så blir det kebabrulle på fyllan, det är oslagbart.

29. Dricker helst:
Mjölk.

30. Favoritgodis:
Sockrade körsbär.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Vartsomhelst där jag inte tidigare varit. Men härnäst står Thailand högst upp som ett troligt resemål. Och Barcelona. Min mamma råkade lova mig en shoppingresa all inclusive dit, men hon försöker mörka stackarn, hon kommer att gå bankrutt.

32. Färg på mina ögon:
Blågrå.

33. Min längd:
170.

34. Jag tror på:
Evolutionen, det enda man kan tro på.

35. Jag spelar:
Allan när jag är nervös eller full.

36. Person jag beundrar:
Min mamma för att hon står ut med mina småbröder.

37. Så här bor jag:
Tvåa på 70 kvm på Kungsholmen men ska snart flytta till tvåa på 39 kvm på Mariaberget.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Har gett upp dom på balkongen, där finns nog ett 20-tal risiga buskar. Och jag skäms Jo, det gör jag verkligen, men jag orkade inte.

39. Det här tänder mig:
När nån ser rakt igenom mig.

40. Det här gör mig avtänd:
Försök till att dölja osäkerhet.

41. Favoritfärg:
Alla.

42. Favoritcitat:
Det löser sig.

43. En hemlighet jag vet:
Att Jo har 12 tår.

44. Bästa present jag fått:
Är bortskämd med fina presenter från mina fina vänner.

45. Senast köpta skiva:
Nån gammal Mr music från -93.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Min näsa som är rätt konstig. Min gamla bästis Linn sa alltid till mig i 8an att "den där näsan kommer du gå långt med". Och jag undrar fortfarande åt vilket håll jag ska gå. Men, jag gillar den, jättemycket.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Mina fötter. Lätt.

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan vissla högt och gällt genom att dra ut underläppen mellan pekfingret och tummen och suga.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En örn.

50. Två personer jag vill ska göra detta test:
Ingen, det var skitjobbigt ;). Eller jo förresten, Ania, do it!

Inga kommentarer: