onsdag, augusti 02, 2006

Sex, droger och shopping: Rapport Amsterdam!

Igår kom vi hem från våran 5-dagars trip till Amsterdam!
Skitnice stad! Hela stället ser ut som ett gamla stan med kanaler överallt, små mysiga låga hus och kullerstensgator .
Tyvärr ser det exakt likadant ut överallt så det är toksvårt att hitta nånstans! Vi spenderade mycket tid med att bara gå runt runt utan att fatta var vi var nånstans... Värst var det i Red light district! Vi försökte komma därifrån och gick i typ 45 min rakt fram (trodde vi) och helt plötsligt var vi på punkt A där vi började! Värsta Twilight Zone!!
Vi gjorde inte nåt direkt turistigt som att åka kanalbåt eller röka på i coffeshopsen utan skruttade mest runt på dagarna och drack öl och glodde på folk på kvällarna. Mannen ska ha en eloge får sin tålmodighet när jag sprang ut och in i butiker!

Hotellet vi bodde på var Omega och va sweet! Grym hotellfrukost! (som min man fick bära upp på rummet efter vi slagit vad och jag spöade honom stenhårt i flipper!!)

Av nån skum anledning fick vi en dubbelsäng plus en liten.

Amsterdamfolket verkade i allmänhet rätt slött, antar att de beror på haschet o så. Vi hängde ju lite i Red light district och drack öl, jävligt sjukt med unga snygga brudar som står i fönster och kråmar sig medan ensamma män och grabbgäng stryker förbi! Säger bara köttmarknad.

Ok till det viktigaste: Shoppingen.
Den sög!
Rätt mycket..
Det fanns inga vanliga bra butiker och alla skor var svindyra. Kollade lite på hm där och det var samma grejer och priser som här. Det enda som var nåt att ha var secondhanden men den va ändå rätt dyr. Har aaldrig rest nånstans och kommit hem med så lätt packning!

Köpte en tenniskjol från Waterloopein-marknaden, ska köpa matchande vit pikeskjorta och sätta dit ett av mina kösbärspatches på och skaffa vita "mongoskor" (vita sportdojjor med kardborrband istället för snörning) . Med höga vita strumpor kommer det bli en grym outfit! visar bild när allt är inhandlat!


Gul gullig klänning från der 9 strjatje
(Rätt grymt shoppingkvarter)
Med ett vit fint skärp blir den super!













Också inhandlad på Waterloopein market.













Finfina! först hittade jag de små örnarna men dom bleknade mot den fläskiga stora! Den ska jag pryda min svarta satinjacka från hm med! Oj vad jag kommer se hård ut!

Sen ska jag hem till Stelly och kolla in kläderna som äntligen kommit från Asos och få de senaste uppdateringarna om exet och norrlandsguldet (och silvret) och kanske spela lite canasta och röka mentholcigg..

Inga kommentarer: