söndag, augusti 06, 2006

Black Island

Jag har varit i skärgården sedan i torsdags. Det regnade en masse och jag och pappa satt i bilen och väntade och väntade och sen SNABBT under lilla uppehållet sprang vi ut på bryggan och kastade oss och hundarna och väskorna och kylväskorna ner i båten och sen iväg - ut på det blå. 7 knop och jag hann se mycket av min barndoms klippor och sten. Där bodde Åsa som jag rodde över sundet med, och där är Abborreberget där vi brukade ha fredagspicknick, och där brukade jag rida på hästen Lill-Fjälla och där seglade vi och där badade jag den där gången på hösten då det egentligen var för kallt. Hav gör mig truly deeply happy.

Sen har det grillats, badats och lästs. Sovits så gott som aldrig med öppet fönster och sjungande fåglar och råmande kor och korta hundben har galopperat över gräset långt från betong och koppel. Stjärnfall på stjärnfall och nyplockade hallon har färgat mina fingrar rosa.

Och skjortklänningen från asos har jag haft på mig dygnet runt. Den är verkligen underbar - bomull och tryckknappar och loose. Jag ska köpa fler, en i varje färg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga hundar o din lilla blå me!
Har just satt igång med min blogg o jäklar, man blir fast.
Ett tipps: http://www.absolutevintage.co.uk/

Var där förra veckan o jag säger bara HIMMEL o HIMMEL

Förresten..vi heter nästan detsamma du o jag.

/ Stella

Anonym sa...

Ser riktigt trevligt ut