onsdag, augusti 16, 2006

En jävla (soft) dag


Idag var jag iväg till Åkersberga. Det mina vänner är djävulens tillhåll och jag börjar svära redan på Roslagsbanan långt innan vi ens är i närheten av hållplatsen vi ska av. Väl där, en dryg timmes resa, är det ytterligare 40 min promenad genom konstiga områden innan man är framme hos mormor där hon sitter inlåst på hemmet. På gångvägen var det fullt av döda mördarsniglar (ironiskt nog) och jag och bror fick hoppa över runt dom och shit va det var äckligt. Som slemmiga bajskorvar som nån kräkts på. Tur att dom inte luktade nåt.


Väl framme dukade vi upp med kaffe och kakor utomhus trots att molnen var svarta och mullrade "nu kommer vi, nu tar vi dig" men vi hissade bara upp parasollet och så satt vi där under medan det öste ner runtomkring oss och mormor frågade gång på gång hur länge vi skulle stanna i Stockholm och om vi hade körkort. Vi svarade "Mormor, vi bor i Stockholm, vi har alltid gjort det." och "Nej vi har inte körkort" och om vartannat blev hon jättearg på oss för att vi var ute och körde bil utan körkort. Så söt och så virrig men ibland blixtrar hon till och är så jävla rolig. Lilla mormor. Jag hatar att åka dit samtidigt som jag älskar det. Det är läskigt liksom. Inlåst. Och oklar. Jag kommer också hamna där. Vill inte.

Kl sju möttes jag och exet eller snubben eller vad jag nu ska kalla honom, kanske katten, han gillar att bli kallad katten, och då menas det inte slick som en katt utan liten och gnällig och ullig och gullig. Anyways, hans pappa jobbar på Cafét så det blev gratis lyxmiddag och jag åt lammentrecôte med potatis- och mangoldrösti och kantarellsås. Det är så roligt att gå dit, vi har alltid våra sunkigaste kläder och dom andra gästerna kollar så snett på oss och sen beställer vi in dyraste grejerna och sitter med benen brett isär och djupt nedsjunkna i sofforna och läser lite tidning och sms:ar lite och småfnittrar lite och sen bara säger vi "tack, TJA" och så drar vi utan att pröjsa. Och det känns som ett långt pekfinger in their faces och I just love it!!

Efter middagen var min mage 6 månaders gravid typ och jag cyklade hem och möttes av min garderob och insåg att shit, det här är ingen bra grund for welldressness så jag ska genast röja upp, lukta, skaka och hänga upp.

Inga kommentarer: