tisdag, augusti 15, 2006

Det här med att gå vidare

I fredags va jag lite ledsen. Jag var tvungen att byta av exet dära där jag jobbar och åh fan han va så fin, i sitt fulaste linne som jag totalförbjudit honom att använda och brun var han och rufsigt hår och han kramade mig, jag kramade inte tillbaka jag stod rakt och stelt. Mitt hjärta sa tickelitack välkommen hem, och han sa va fin du är och jag sa tack och hejdå gå nu. Sen på kvällen när jag gick hem grät jag lite och när jag kom hem grät jag än mer och tänkte att fan vad jag älskar den där människan, trots att han är en idiot (men let's be honest, jag har ju varit lite av en idiot jag med) och jag kunde fan inte hålla mina fingrar i styr så jag var tvungen att smsa det till honom - att jag älskar honom mest av allt och ATT JAG HATAR DET. Han svarade att han kände samma sak och sen smsade vi lite framochtillbaka och jag grät lite till för det va så fint ändå och så synd och vi kom överens om att vi hoppades att vi nån gång skulle klara av att leva tillsammans.

Nästa dag drog vi (jag och Jo) till Trädgården (såklart) och den första jag möts av var honom, the x. Han var där. Han kom. Bara för att träffa mig. För att han längtade efter mig. Vi drack öl och jag var sådär lagom avig. Vi träffade Ania och kissade vid vattnet och Hannes trampade i med ena foten och jag och Ania gick runt och trakasserade dom små stackars indiepojkarna och sen stod vi där, jag och han mitt ex ni vet, bredvid varandra med varsin öl. Och så sa jag "ska vi gå hem nu" och han sa "ja" och så ställde vi ifrån oss våra halvfulla ölglas och så gick vi hem till mig hand i hand och hade en fantastisk natt och på söndagen stannade han kvar och vi pratade inte så mycket utan tittade varandra i ögonen och andades tillsammans och vi har inte riktigt diskuterat nåt egentligen om vad vi gör och vad som ska hända nu men våra hjärtan slår tickelitack när vi ligger bredvid varandra så han stannade hela söndagen och vi åt en massa smågodis och låg i soffan och jag pillade i hans hår och pussade honom i ögonvrån där han smakar som godast och han höll min hand hårt hårt och han stannade hela måndagen också och jag älskar så att sova med honom och jag älskar att vakna med honom, vi gör kaffe och ligger kvar i sängen länge och min hud kan inte få nog av hans och jag luktar honom bakom örat för där luktar det så mys och han sover här natten till idag också.

Han åkte hem idag först. Jag saknar honom redan. Min mage vill ligga mot hans rygg och min näsa mot hans nacke men jag vågar inte riktigt tänka på att det skulle kunna bli vi igen på riktigt men innerst inne skriker jag JA JA JA JAG VILL HA och även fast allt är så jävla sketet och allt varit skit och allt är emot oss och alla kommer garva åt oss så kan jag inte låta bli att känna - åh. detta. är. mitt. allt.


4 kommentarer:

ania sa...

fint skrivet babe! och jag hoppas att det kommer lösa sig one way or another...

Anonym sa...

Kärleken den kärleken. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... kärlek och resonemang går ju inte riktigt i hop. Å andra sidan verkar du vara en mycket klok tjej.
Jag hoppas ni kan "make it work" som de så fint säger i Project Runway. Jag hoppas verkligen det.

Anonym sa...

åh. det blir bättre snart. jag är här nu.

Anonym sa...

jaså det edu, e_ddi_e. bra att veta.