onsdag, augusti 09, 2006

Dagens I-landsproblem.















Idag var jag på inhandlingsrunda med sikte på ett schyst hemma-set alá pyjamas och var inne på hm, kappahl och lindex.
ALLA tre ställena hade tonvis med snobben grejer!
(värst är h&m som även har snobbensmink)
speciellt på underkläder, stringtrosor, bhar, trosor, pyjamasar etc.
(och jag var inte ens inne på barnavdelningen..)
Vem fan vill ha snobben på sina underkläder och vilken snubbe vill se sin brud i en snobben-bh??
jag fattar verkligen inte! Det är ju helt perverst!!
Snobben är ju desutom den trååååkigaste menlösaste seriefiguren någonsin!
Är det småbarnsmorsor eller fjortisar eller vilka är dom som vill andvända dom här styggelserna??
Jag är så upprörd att jag skulle kunna bojkotta h&m och resten tills de slutar med det här skämtet!!
Lägg av!
Fula snobbenjävel burn in hell!!

Jag hittade föresten en hemmadress utan snobben på till slut, fin svart i satin...

16 kommentarer:

Anonym sa...

"Fula snobbenjävel burn in hell!!"

Hahaha!

Anonym sa...

Det är inte för småbarnsmorsor i alla fall... jag är en "sådan" och hatar de där fula underkläderna.

Jo sa...

TheManual: och det kommer från hjärtat!

Sussie: hmm då är det fjortisarna kvar då om jag inte missat nån målgrupp.....

JK++ sa...

tacka vet jag spindelmannenkallingar!
"with great powers comes great responsibilities", haha. borde vara mumma för amerikanska antiabort-rörelsen.

för övrigt, johanna, känner inte jag dig? :)

masha sa...

haha snobben asså, fyfan. fick en snobbenpyjamas i julklapp av min syrra för x antal år sedan. typ rätt nice för det var bara en litek snobben på den. men ÄNDÅ. whatever, typ det bästa av allt är att min närmsta vän hade på sig dem när vi söp hemma en kväll (tänk dig gråa, hängiga, för korta och med KNÄN). sedan, efter en vinare eller två, bestämde hon sig för att dra till en dude. typ tänkte inte att hon hade snobbenbrallsen på sig och drog iväg iklädd dem! haha det bästa/värsta var att han bodde långt bort och hon var tvungen att åka hem i brallsen. kommunalt. klockan 12 på en onsdag. HAHA. fint minne asså.

Anonym sa...

Hey stelly - marcus palm här - nanonanoo på SD. Skööön jävla blogg du har här.. SNOBBENJÄVEL hahaha. Kom o säg hej ska jag förklara en sak för dig ang igår på solidaritet när vi sprang på varann med vakt-charlie =)

M

Stelly sa...

och vem är charlie?

Stelly sa...

masha: asså, det där är så HÅRT! jag försökte få Jo att åka från mig till sig idag vid sextiden i sin hemmadress men hon vägrade. tråkigt.

ania sa...

wahaha, har också funderat över det där snobbenfenomenet mycket. en kärring 40+ som hette siw på mitt förra jobb älskade dock snobben, där har vi en möjlig målgruppskandidat. hennafärgad, byxorna i armhålorna, motorcykeltant som älskade att berätta LIIITE för mycket om sitt privatliv.

Anonym sa...

"Vem vill ligga med snobben? Nej, grejen är att de bara ska av..."

Så skrevs det en gång i det inte alls pretentiösa magasinet Bon en gång angående Snobben-trosor.

Jo sa...

bonanza kid: Yo mannen klart vi känner varannn! vi sågs ju senast p mitt andra i örebro remember??
Nu kan vi smygtiita på varandras liv desutom! lets ta en fika\öl nån dag!!

Jo sa...

Jag har faktiskt åkt hem i pyjams otaliga gånger.... har et par rosa satinbrallor med svarta prickar jag snajdar om i så fort jag kommer hem..
Och jag går jämt ner i min närbutiken och handlar bakfyllefrulle i vad vi kallar "pundaroutfiten" med ovannämnda,gubbens slitna tshirt, rufsigt hår och gammalt läppstift o stinkande som en gammal fyllgubbe...

Jo sa...

Ania: Ja det kan va 40+arna som gör at snobbenverksamheten går runt... För länge sen hade de ett halsband med hängandes snobbengubbar på jobbet, nu till rean tog de hit några av de heeelt avskyvärda halsbanden och det ringde en tant från typ Gävle som sett ett halsband i nån tidning som vaaaar såååå snyyygt... Hon tvingade sin exman att komma och köpa och skicka till henne....
sjukt....

Anonym sa...

Snobben är så fjortis!

Anonym sa...

som om du tagit orden ur min mun!!

Anonym sa...

Alltså är de så här, alla ni som skriver är förbaskat tråkiga och vill ha kläder helt utan figurer.... Jag diggar snobben och tycker de är snyggt på kläder osv, men de handlar ju om att välja sina tillfällen vet man att man ska träffa en kille eller så så kanske man tar ett par andra underkläder eller så ist..... Snobben is the shit get used to the smell!!!