fredag, augusti 18, 2006

Listen up you all

Det här är viktiga grejer, det här är det roligaste som finns. Igår fick jag Brev till utlandet av min såkallade snubbe (för att han hade dåligt samvete) eftersom Brev till samhället sedan länge är min skrattbok nummer ett. Böckerna är skrivna av Eric Ericson (detta kan tänkas vara en pseudonym) och består av fåniga brev till diverse företag och organisationer plus deras svar. Ofta vill Eric komma till företaget med sina hamstrar/mimdansare/tidsmaskin eller så skriver han till kyrkan att hans träslöjdslärare säger att Jesus var bög och vill ha mer information eller att han är trött på sin högerfot och vill amputera den asap eller till tandkrämstillverkaren för att berätta att han och hans husdjur gått över helt till att äta tandkräm som enda livsmedel sedan månader tillbaka och att dom gärna vill vara med i tandkrämstillverkarens reklam för att dom mår helt fantastiskt (men visst, husdjuren var förbannade till en början, men sen har dom vant sig vid att bara äta tandkräm och gillart). Ofta skriver Eric igen och igen, bestämmer nya datum för sina besök, trots att dom han skriver till svarar nej och nej och NEJ.

Igår innan vi skulle sova hade jag och snubben högläsning och en grej var så sjukt skoj så jag grinade av skratt, såsom jag inte gjort på månader. Jag ska återge det här. Läs och njut:

Till ett zoo i Kairo, Egypten:

Dear Sir or Madam,

I'm contacting you on behalf of the Af Silvferhufvud family. The family has been in possession of a dwarf since the 1970s. The dwarf has given the family much happiness and has been much appreciated by the familys children, friends and relatives. He has been the familys mascot ever since he was first obtained. The children have now outgrown the dwarf and he's starting to get on in years. We have therefore decided to donate the dwarf to a zoo so more peopla are able to get some joy out of this little creature. In Sweden the constitution does not permit zoos to be in possessions of dwarfs, that's why we have chosen to contact you. The dwarf will be delivered to you on February 21. If you have anything against this arrangement we ask you to get in touch with us immediately so we can contact a different zoo. We would like to thank you in advance for your help and at the same time wish you the best with our little friend. If you have any questions don't hesitate to ask.

Yours sincerely
Eric Ericson
Af Silvferhufvud
Mailbox 412
Birger Jarlsgatan 39
111 45 Stockholm
Sweden

Svar:

Mr Eric Ericson
AF SILVFERHUFVUD
Mail box 412, Birger Jarlsgatan 39
111 45 Stockholm, Sweden

Dear Mr Ericson
Thank you for your letter concerning the AF SILVFERHUFVUD familys dwarf.
We appreciate choosing us for your donation.
We would like to have more information and details about the dwarf and we also like very much to have a picture of him.
We do wish your family and the dwarf the best of luck in finding him a place that would make all of you happy.
We are awaiting for your prompt reply before giving you our final opinion about accepting your offer.

Best wishes
XXXXXXX
(överstruken signatur)


Denna brevväxling är alltså autentisk och självklart skickar Eric en bild på dvärgen. Resten får ni läsa själva. Finns på Pocketshop. Lova att ni köper den nu!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Guvarolit, i förrgår när jag däckade hos linnea (när ja egentligen skulle ringt dig) så låg hon och jag och läste exakt samma bok, eller alltså föregångaren "brev till samhället" och vi bara dog. Jag älskar den boken! Och jag älskar dig! Puss puss

Anonym sa...

Beställd på CDON, kommer om några dagar. Skrattade som aldrig förr när jag läste förra boken.

Anonym sa...

Varför har du börjat med word verification.. tar så lååååång tid. *förbereder sig för att knacka in ordkoden*

Stelly sa...

haha, för att det kommer en massa SPAM som comments och jag inbillar mig att det inte upprepas sen jag införde word verification. såååååååå lång tid kan det väl inte ta? ;p

Anonym sa...

Jag lovar!

Anonym sa...

Eric är AD på Storåkers och inte en pseudonym. Om du ville veta. På den byrån är det fler som ger ut böcker på fritiden. Jag kan rekommendera Martin Marklunds "21 steg till självsjälp" - marknadens första feel-bad-bok.

Stelly sa...

Åh, tack eddie, den ska jag genast införskaffa. Blir en grym 30-årspresent.