måndag, augusti 21, 2006

50 frågor utmanad av The manual. Något senare...

1. Tre namn jag lyssnar till:
Johanna, Jo ,Snygging

.2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Min humor och Kreativitet

.3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag är totalt disciplinlös och konflikträdd

.4. Detta är jag rädd för:
porslinsdockor, att bli levande begravd, att gå till tandläkaren och bli Lam/döv/blind

.5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kaffe, cigg och kärlek

.6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Räkna noggrant, sporta och ljuga bra

.7. Detta tycker jag om att göra:
Pyssla, måla, sy, dricka öl, umgås, upptäcka

.8. Detta vill jag göra just nu:
Gå till min atelje och fixa

.9. Bästa känslan:
kärlek och kontroll

.10. Värsta känslan:
hmmm..Ångest

.11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Rolig som fan, snygg, snäll, någorlunda musiksmak, social, inte sotis och lagom smart.

12. Är du kär just nu:
Ja

13. Jag vill gifta mig:
Ja kanske, lite oseriöst i las vegas eller hippie style på en äng eller nåt. Inte i kyrkan iallafall!

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Resa mer ,bli rik som ett troll och trycka en unge eller två kanske...

15. Min käraste ägodel:
Min teservis med tekanna, sockerskål och koppar
i form av en kinesiska vinkande lyckokatter!
Och min hello kitty kaffebryggare men den är trasig...

16. Något jag vill ha i present: Hello kitty brödrosten som rostar in hello kittynyllet på brödskivan

17. Detta har jag på mig just nu:
hundtandsmönstrad svart/mintgrön kort kjol, svarta avklippta strumpbyxor, svart tröja,mongodojjor, rött läppstift och ruffsigt hår (och underkläder..)

18. Favoritkläder:
OOhh my god dont even get me started... just nu dressat 40-tal men annars Harajuku, 50-tals preppy och min nya favorit tennislooken.

19. Favoritdjur:
små barn och allt gulligt med stora ögon.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
rock, punkrock, country

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Hounds of love-Futureheads , Lets make love and listen to death from above-Css och alltid Johnny Cash

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Bild/matte

23. Stjärntecken:
Kräfta (konstnärlig och känslig)

24. En bok jag gillar:
Dumskallarnas sammansvärjning av John Kennedy Toole.( Den här måste du läsa the Manual!!)

25. En film jag gillar:
Bad boy bubby

26. TV-program jag gillar:
Simpsons, south park, family guy, American dad

27. Favoritdoft:
lukten av min kille blandat med nivea deodorant

28. Detta äter jag gärna:
onyttigt

29. Dricker helst:
Julmust, sprit, drinkar, öl, rödvin och Bloody mary

30. Favoritgodis:
Toblerone och lyxig glass

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Japan

32. Färg på mina ögon:
Gröna

33. Min längd:
170cm

34. Jag tror på:
Kharma. What goes around comes around...

35. Jag spelar:
Munspel, synt och cool

36. Person jag beundrar:

37. Så här bor jag:
Med två killar(snart 3..) syd om söder i stor 3a.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
0. min karl har gröna fingrar och jag är ju gammal florist...

39. Det här tänder mig:
Ögon fulla av liv, företagsamhet och ett nice ass.

40. Det här gör mig avtänd:
Dålig hygien och allmän idioti.

41. Favoritfärg:
Svart

42. Favoritcitat: I like to have a good time, All the time
43. En hemlighet jag vet: Massa. Jag är bra på att hålla hemligheter

44. Bästa present jag fått:Batmantårta och pokingstick.(på min 20årsdag jag vart så rörd att jag började grina..)

45. Senast köpta skiva: Kim wilde lp till min karl

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: mitt nylle och mina läppar

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Mina stora fötter och mina tänder.

48. Udda förmåga/egenskap: Spelar munspel som en äkta bluesgubbe, kan vicka på öronen och knyta en knut på ett körsbärsskaft med tungan inne i munnen

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: helst ett väldigt litet gulligt dumt djur som en sån liten apa med jättestora ögon eller kanske en koala (men dom luktar illa har jag hört..)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig.

Faktiskt så har jag läst Dumskallarnas sammansvärjning, gav bort den till min mor i juklapp något år också tror jag. Får jag en son skall han heta Ignatius!

När det gäller "rackarns" så gillar jag just att blanda in "gamla" uttryck i mitt vardagliga tal/skrift, det blir liksom roligare då.
"Spjuver" är en annan favorit.