måndag, augusti 28, 2006

No high heels, I'm crying my eyes out

Idag började skolan. Folkhögskolan. Vi inledde med samling i aulan och där applåderades det en massa och sen SJÖNG VI ÅH VAD DET ÄR SKÖNT NÄR MITT STOCKHOLM ÄR GRÖNT (och en av lärarna kompade på pianot)... Ja, dom har ju sagt till mig att folkhögskolor kan va lite speciella, men allsång... WHAT?? Sen skulle vi sjunga nån till sång men då satt jag med handen hårt mot munnen för att inte brista ut i superfniss.

Anyways, det var väldigt kristen stämning (fast det är inte kristet) men jag ska inte va så jävla hård, stämningen var rätt mys faktiskt! Jag ska ge det en chans.

Hälften av klassen är vegetarianer, tre fjärdedelar hade basketskor och alla missbrukade nikotin. Vilket kommer göra mitt rökslut hårdare än hårdast, men jag ska klara't iallafall. Dessutom har jag och Jo skakat hand på en tusing så pressen är stenhård.

Ett plus är att min gamla högstadieklassis är min folkhögskoleklassis (överraskning) och han är nice och gör mig inte äldst i klassen.

Ett stort minus är att det är mycket gräs och löst grus på skolområdet så jag kan inte ha alla mina fina skor med smal klack. Hade det idag och klackarna åker ner i marken hela tiden. Skit är det.

6 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Folkhögskola? Tell me more! Vad ska pluggas?

Anonym sa...

Är det biskops arnö? Där gick jag skrivarlinjen, det var nog det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv.

Stelly sa...

ja men tack ellinor för att du outade var jag pluggar. anledningen till att jag inte skrev ut namnet på skolan var ju inte att jag inte visste det utan att jag inte ville det. såklart.

Anonym sa...

Men att du inte ta bort kommentaren! Ber iaf om ursäkt!

Stelly sa...

ellinor: jo, jag ska. I'll do it now. jag var trött och grinig ;D