torsdag, augusti 10, 2006

Sing oh la la

Jag har alltid varit ihop med musiknördar. Jag har sagt "åh det där var grymt" och så har jag fått 10 artister till bara pang som jag också älskat. Därför har jag aldrig engagerat mig nämnvärt i mitt musikliv, onödigt att lägga hjärnkapacitet på det liksom. Nu senast hade exet alla våra GB på hans PC eftersom jag sitter på Mac och det inte finns något lika grymt nedladdningsprogram som soulseek till Macen. Trodde jag. Men idag hittade jag SoulseeX! Så min tomma iTunesmapp börjar fyllas sakta men säkert. Idag har jag laddat ner:

*Nelly Furtado
*Marcia Griffith
*Obie Trice
*Feist
*Aimee Mann
*Princess superstar
*Rihanna
*Nikka Costa
*Erykah Badu
*Annette Brissette
*The Knife
*Lily Allen
*M.I.A.

Kommer jag att bli inburad nu?

Varför är jag så insnöad på brudar som sjunger? Lyssnar typ bara på det märker jag.

Vad ska jag mer ladda ner? Har ni några tips utifrån mina brudar samt Obie här ovan?

Alltså serious, hur bra får man va? Lyssna på Feists Inside and Out och Secred Heart. Jag ryser.

9 kommentarer:

Konungen sa...

Josephine Foster

Jo sa...

Stelly åh Stelly, din musiksmak är ju halvkass.....
Ska leta upp en musiknörd till dig så det blir ordning på torpet.. Jag är oxå fan av brudar som sjunger så lite nedladdningstips du borde gilla:

The pippettes
Peaches
Le tigre
Dolly Parton
B52´s

Tack för igår hjärtat!
puss

Stelly sa...

the pippettes vill jag ha, peaches och le tigre är jag trött på, så inge sånt. min smak är inte alls kass, den är alldeles alldeles underbar.

Stelly sa...

asså, fuck it, jag är inte intresserad av den här diskussionen, jag HATAR att snacka musik, jag vill lyssna på skiten, ge mig lite names eller shut the fuck up.

Anonym sa...

Shannon McNally
Nina Gordon
Hello Saferide

Stelly sa...

tack älskling. hello saferide ska jag såklart ha. dom andra vet jag inget om, men ska genast ladda ner och lyssna.

ania sa...

haha jag gillart! ta lite missy elliott också. hon är ju bitchig och cool och går att shake:a asset till.

Anonym sa...

lill lindfors

Anonym sa...

du gillar juh när jag sjunger och jag är tjej