onsdag, oktober 04, 2006

Allsång i jympahallen - Ulf Lundell

Yes my friends, det är sant, det är sant. Igår hade vi ett demokratimöte i skolan och vi var alla barfota och sjöng Folket bygger landet.

Idag köpte jag ett par cheap mondays *skäms*. Har letat schyssta svartsvarta jeans i månader nu, men hittar inga som sitter bra så det blev att pallra sig till Weekday. 10 min och 400 spänn, lätt som en plätt. Varför svalde jag inte och gick dit på en gång? Hjälp mig komma på bra sätt att skända lappen på asset nu bara. Har även köpt en svart kort varm mjuk gosig jacka med megakrage och megamuddar på HM för 400 spänn.

To do:

*skaffa låga skor, det håller inte att traska runt med 12 cm klack ute på skolan/landet varje dag
*skaffa praktikplats till i vår
*åka till ikea
*sova mer än 5 timmar per natt
*köpa vinteroveraller till hundarna

Mitt kassa bloggande beror på grannens kassa trådlösa som jag nyttjar. Håll till godo med (nyligen utnämnda) superbloggaren Jo tills vidare!

Imorgon och på fredag ska jag vara på Fryshuset och rapportera från deras seminariedagar. Jag har fått den stora äran att intervjua Anders Carlberg.

Bjuder på en gammal bild jag hittade på snubbens dator: jag klappandes en varg.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag klippte helt enkelt bort märket! Byxorna sitter bra, men...men

Kaospatrullen sa...

Det är ju det enklaste som finns att sprätta bort dem. Köp en sprätt och trixa bort skiten!

ania sa...

yep, jag sprättar också! alternativ är att sprätta loss, vända på den, rita nåt kul på baksidan och sy fast den igen.
och billiga måndags ÄR ju så jävla bra, hur mycket man än vill förneka det. jag älskar dem, de ger mig en gudomlig stjärt och sitter tight all the way trots att jag har lite för smala ben för mina breda hips. så.

förresten, holla at me när du ska till ikea, jag är in need too!

Stelly sa...

alla: jo, sprätta funkar ju, men jag vill rita om den istället, förnedra den lite! förslag? ania, du kan ju rita?

ania: ska till ikea imorgon!! ring om du vill haka, drar nog vid ett-två!

ania sa...

i'm FETT in! slutar tolv så det är lungan :D

vi ska nog hitta nåt gött sätt att förnedra din lapp på... behövs bara en jävligt vattenfast penna.

Stelly sa...

ja men cool då!!! ring mig när du slutat så drar vi typ då. jag ska köpa döskalletröjor till hundarna på rusta också. calle kanske ska med också så du vet, han ska köpa en lite kastrull ;)

om du har en sån penna, BRING IT!

ania sa...

göttans mos, det blir nice! vi måste äta billig korv också... haha. hur åker man till ikea förresten? eeh.

jag har faktiskt ingen sån.. bästa idén är väl ändå att tvinga jo att måla nånting på lappen med sina superfärger? ;D

Anonym sa...

Du ser lite arg ut på vargen..Jag la den där tröjan jag sticka till nån av dina små vovvar i växellådan på jobbet! Hoppas den passar, kram.

Anonym sa...

word.
det var länge sen jag var avundsjuk men nu är jag det fett!
wolves!

Unknown sa...

Lägg av! Du klappar en varg, cooooolt. Läste precis i en gammal hundbok att hunden har typ 99,9 % av vargens genetiska kod. Hm, det förklarar kanske varför min lilla minitax ylar och slemmar runt i mitt ansikte med tungan jämt....

Anonym sa...

Mysigt det ser ut!