måndag, juni 12, 2006

Sol, bad, getost, papaya och vita bilringar

Jag har en hemlig klippa som heter Hemliga Klippan. Jag kommer aldrig någonsin offentliggöra var den ligger någonstans, bara om man är en av de mina kan man få bli medtagen dit någon dag. Anna kom hem till mig vid 11 och så gjorde vi en apagod pastasallad och blandade till Fun Light och begav oss "ditåt". Så coolt att Anna åker IN till stan för att sola och bada, hon bor ändå i Tyresö.

Förra året när jag var där nästan varje dag var det några snubbar där också nästan varje dag. Vi kände inte varandra men vi samsades på Hemliga Klippan dag efter dag. Satt på gräset tillsammans, badade bredvid varandra och klättrade i samma träd. Vi pratade lite löst om saker och ting men även om vi såg varandra nästan nakna nästan varje dag hela sommaren fick jag aldrig reda på vad dom hette. Dom åkte ända från Spånga "dit" och idag var dom tillbaka. Jag blev glad, det kändes som när jag var liten och sommarbarnen kom till skärgården där jag bodde. Fyllda av förväntan och spring i benen - NU ÄR DET SOMMAR!

Vi har planer på att spärra av Hemliga Klippan med polistejp ifall nån utöver mig och Spångakidsen skulle få för sig att försöka hänga där.

Hela dagen låg vi där, svettiga och nybadat huttrande om vartannat. Åt en massa gott och löste korsord i Hennes och Min Bostad. Hundarna dåsiga av värmen jäsandes i skuggan. Jag har inte riktigt diggat att jobba kväll men nu när det är såhär, då är det helt fantastiskt. Jag kommer ligga där på Hemliga Klippan hela veckan, kom inte dit.

//Stelly



Och detta är såklart inte Hemliga Klippan, jag är inte dum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mama bryr sig inte om innerstadsklippor - reser till Toscana och italienska klippkulturen. Kommer nog inte att kunna låta bli att dricka några glas rödvin under mina åtta dagar där.

Anonym sa...

Jag kräver 100 000:- dollar innan solen går upp vid hemliga klippan annars meddelar jag allmänheten dess läge. Lösensumman går bra att lämna på Afrodites Apotek, Söder. Där följs ytterligare anvisningar. Slut meddelande. Over and out. /secret Service.

Anonym sa...

polistejp sa någon?
hur många meter behöver du?