lördag, juni 10, 2006

Guest blogger Oskar de la Hoya

Jag klippte mig igår. Egentligen ville jag inte för jag diggar långt hår men eftersom man inte kan glida runt med en fet dread som bara ser ut som et kråkbo i håret tvingade jag mig själv att klippa mig. Nu är det typ som jag hade för 5 år sedan, typ snelugg, poppigt. Egentligen vill jag ta avstånd från poppigheterna. Inte för att jag inte diggar pop utan mer för det ger skumma signaler i bandet. Pilsner gillar inte ordet pop. Jag förstår det. Det har liksom blivit en symbol för vårt egna lilla musikaliska krig. Pop-oskar mot progg-pilsner. Krig är nog lite fel ord för det är inte så negativt. Jag håller med johan som han så fint la fram det sist vi snacka: "det är differanserna som gör att vi inte låter som något annat. Att ni inte kan komma överens om vad vi ska spela är bara bra för bandet, så länge inte det går för långt." Johan e smart han.
Men nu har jag ivarje fall en poplugg och måste i framtiden stå för det. Även om jag senaste dagarna haft min gubbhatt på mig, för vilken jag faktiskt fått massor av kommentarer för. Mest kunder på jobbet. Men även min kärring säger att den e ball. En gång när jag skulle ut till pilsner på Lidingö och stod i ropsten o väntade på bussen med min vän Jonte kom det fram två tjejer och frågade nervöst var jag köpt den. Eftersom jag köpt den på Weekday och eftersom den var beggad och antagligen så one-off som man kan få den så fick jag vara stil-ikon i 2 röda sekunder! Dig that!
Och grejen är att i min nya poplugg så ser hatten liksom lite bättre ut.
Imorgon åker jag till hultan. Titta gärna förbi vårt camp, du hittar det under en War of the Worlds-flagga. I äkta Videomix-anda! Overandout.

Inga kommentarer: