onsdag, november 15, 2006

Stress och morfing

Jag är the coolest of cats, har nog aldrig varit stressad i hela mitt liv, men nu, nu har jag klapphjärta och kittelmage. Helt plötsligt ska alla lägenhetsgrejer vara bestämda tills på fredag. Det vill säga kök och badrum det vill säga köksskåp, bänk, kyl/frys, diskmaskin, ugn, spis, blandare, ho, klinkers, kakel, kakel, toalett, duschmunstycke, handfat, fogfärg, beslag. Dessa val, som jag har fått 4 dagar på mig att bestämma, ska jag leva med i kanske 10 år.

Helt plötsligt dyker Presenten upp från ingenstans (jag har inte pratat med honom alls lately), visar sig vara expert på IKEA och mer än villig att hjälpa mig, han nästan tvingade sig på mig. I förrgår följde han med mig till lägenheten sent sent på kvällen, han måttade och grejade, strök med sina händer utefter betongväggarna. Han fick mig att fnittra hejdlöst och förlösande, han visste precis var allting borde stå. Senare på natten ritade han upp allt i sitt 3D-program, gav förslag på olika färglösningar och sådär. Igår fortsatte vi med vitvaror och han guidade mig igenom köksavdelningen på ikea.se. Han var helt fantastisk och just nu älskar jag honom. Vägen till hans hjärta går genom god smak. Och det, det tycker han att jag har.

1 kommentar:

Peste sa...

appropå ett tidigare inlägg om din vän i örebro som inte hittar lös mustacher... det finns hela kitt att köpa eller tom att få på WESC butiken i örebro... be henne kolla det - ha det så fint annars,
kram
//P