torsdag, november 16, 2006

Back 4 good

När jag var nere på Ica vände jag alla varor så att streckkoden hamnade rätt. Smör, ägg och Coca cola. Blipp blipp blipp, men det blev inte roligare eller trevligare. Varken för mig eller tanten i kassan. Hon snörpte på munnen, tittade inte på mig, bara blipp blipp blipp.

Nu sitter jag här och dricker glas efter glas. Jag ska nämligen bli magsjuk i natt. Kanske att det är vinterkräksjukan, kanske någon annan kräksjuka, kanske de där äggen var gamla iallafall. Lillebror hade jätteont i magen i går kväll, sen spydde han ner hela toaletten. Kl 05 fick jag tömma ett handfat fullt till bredden med vatten och spya. Mamma och andra broren klarade inte av att ens gå i närheten. Tur att man är hårdhudad, jag stoppade ner handen och plockade bort bitarna, det var varmt och slemmigt. Och nu är det nog min och mammas tur, vi har båda ont i magen på samma sätt. Jag skulle egentligen till Spyan (ironiskt nog) men jag vågar inte gå någonstans.

Exet har hört av sig. Först fyllesms på fredagen. Sen långa mail på måndagen. Han tror som vanligt att han har 3 veckors ångerrätt. Han saknar mig och älskar mig och vill ha tillbaka mig och skriver förlåt och att han finns och väntar på mig. Och jag är så fruktansvärt arg, vägen tillbaka är så lätt och jag vill inte veta var den är, den är motsatt riktningt mot nu, men jag vet att jag inte kan vända, har gjort det för många gånger.
Men det vore ju så lätt.
Men jag håller i mig.
Jag tänker på finaste lägenheten som snart är klar, jag tänker på Presenten och Norrland 2, jag tänker på all skit jag inte kan komma över, allt fint jag vill ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch nej, magsjuka är ALDRIG kul ! Fast man går ner i vikt av det :D det är i alla fall posetivt enligt mig :P

Lina sa...

usch för magsjuka
usch för pojkväns ex som tror han kan dribbla med dej hur han vill. det tycker vi inte om.