lördag, november 18, 2006

Jo visst kom den

Jag började jobba 15.00 igår på videon. 10 över mådde jag helt plötsligt skitdåligt. Jag bestämde mig för att dra hem. Tunnelbanan var knökfull och jag var yr och kände hur allt snurrade snabbare och snabbare. Mellan T-centralen och Gamla Stan svimmade jag tydligen, och fick dessutom kramper á la epelepsi. Jag vaknade till vid Slussen. Hur mår du, frågade en kille mittemot. Han tog mig under armen och hjälpte mig av. Han ringde efter en ambulans, jag kunde inte stå upp knappt sitta. Det snurrade fortfarande och jag behövde kräkas. Sen kom dom, en hette Anette. I ambulansen fyllde jag 2 påsar med lappskojs.

På SÖS fortsatte jag kräkas, varje kvart ungefär. Min lillebror kom, höll min hand.

Nu är jag hemma, bara sover, bara kräks. Hungrig, har inte ätit på över ett dygn. Får inte ens behålla vatten. Nu ska jag rulla tillbaka till andra sidan av sängen. Ciao.

"Vinterkräksjukan är en fekal-oral smitta. Viruset kommer från avföring in i munnen. En enda kaskadkräkning innehåller en fantastiskt stor virusmängd. Diarréerna är ännu virustätare. Biljoner virus sprids i rummet. De överlever ganska länge på ytor, man tror i flera dagar. När någon rör sig kan de lätt virvla upp i luften eller fastnar på fingrarna."

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad var det som hade hänt då? Vad sa de på sjukhuset?
Stackars dig, tjejen! Krya på dig!!

Anonym sa...

Ujujuj.... Fifaaan va jobbigt.

Krya på dig!

Anonym sa...

get better soon.

Schmarro sa...

Citatet ovan får mig att inte vilja lämna lägenheten på flera veckor. Alltid samma visa i november/tidig december. Stackars dig. Och stackars dig om du vaknade när jag ringde dig inatt kl halvtre. Vad tänkte jag med? Är jag dum i huvudet? Japp, så måste det vara. Behöver dock konsultation, å det snaraste. Sms-tummen började slira inatt någonstans mellan fotosessionen på debasers toalett och bag-in-boxen på förkvällen. Krya krya krya.

Anonym sa...

BUBBLEGIRL!!! hahahahaha

Anonym sa...

lapskojs är så äckligt

ania sa...

UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!! noja deluxe här ja.

Stelly sa...

lappskojs är ju supergott!! mumma.

ania sa...

asså jag tycker jättesynd om dig också!! :C :C :C på att svimma+kräkas offentligt. eller lyckades du hålla dig tills ambulansen?