lördag, januari 06, 2007

Slutet gott, allting gott

Jag trodde verkligen att jag hade shoppat klart (för denna vecka). Men sen råkade jag gå förbi några affärer och bara VIPS så hade jag köpt ett par snygga svarta högblanka platåstövlar och 7 par trosor och en godisparfym. Jag blev lite sen och jag fick göra sallad samtidigt som jag sminkade mig. Jåhni och Thomas åkte samma buss som jag och jag vet inte vem som va längst, det kan ha varit Thomas.

Vi åt pasta med laxpurjochilikokosmjölk och jag drack vin fastän jag inte tål men ibland orkar man inte bry sig, carpe diem. Jåhni och jag rökte alldeles för mycket och Gunde också fastän hon slutat. Jag med ju. I keep forgetting that... Jag mötte upp le boss Emma sen för jobbnyckelöverlämning och söta söta Emma hade med sig ett par rosa benvärmare och en rustningströja till mig som hon rensat ur sin garderob. Tack Emma! Jag blev väldigt glad.

Sen drog vi till Grodan fastän jag lovade mig själv vid mitt första besök där för en månad sen att jag aldrig mer skulle gå dit. Första timmen hade jag ångest och hjärtklappning och ville rusa ut hela tiden, men efter drink + lugna klappar blev det uthärdligt. Om man bortser från musiken. Det där dunkat, electro house electro rave, jag fattar ingenting. Samma låt hela tin typ, vad är det som är bra? Monotont och trångt och man kan inte juckdansa eller showa.

Roligast var att jag såg ett ancient ragg, som jag träffade 3 gånger för 12 år sen, han va 15 och ville försöka ligga men jag ville inte och då gjorde han slut med mig och jag minns att jag grät hela vägen hem på bussen. Min första dumpning! Jag har inte sett honom sen dess och så ramlar jag in i honom igår och känner igen honom direkt och spontanskriker "Men gud Joachim, kommer du ihåg mig, du försökte ta min oskuld när jag va 13!!". Hans kompisar ba *WHAT* och han också, hahaha. Men sen kände han igen mig och han hade blivit jävligt snygg och han hängde efter mig hela kvällen och OMG det kändes som revenge och jag lovar, det va bästa pickuplinen ever, prova! Sen luktade han på mig och den där godisparfymen jag köpt tidigare under kvällen förtrollade honom och han log och sen fick han mitt nummer. Det roligaste kommer nu: Han ringde mig senare på natten och ville ses, tre gånger till en timme senare och då svarade jag inte ens, jag sov. Herregud tänkte jag nu på morgonen. Men Joachim skäms inte, han sms:ade nyss och frågade om jag ville äta lunch med honom. Jag svarade att jag kan inte, jag jobbar och då skrev han igen och frågade om jag ville komma hem till honom på middag efter jobbet. Åh, jag blir så rörd och glad och jag vet att alla ba "Nääää?? Va pinigt!" men jag tycker det är helt underbart befriande och så ickepk och så himla fel and I just love it. Alltså, han gillar mig och vill träffa mig och han låtsas inte något annat och det gör mig varm och glad att det finns sådana människor kvar i kalla hårda Stockholm.

10 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag blir åxå glad av det stelly..så himla glad. om jag blir singel ngnsin igen så kommer jag alltid tänka på just detta inlägg. när jag är ledsen o tror att alla bara vill ligga o spela idiotiska känslospel o sen låtsas som det regnar....kanske det var därför jag blev kär i min snubbe...han spelade aldrig

Anonym sa...

Vet du Stelly? Jag tycker du är så jävla, jävla grym! Dels allt du skriver. Alla upplevelser du delar med dig av. Men också ditt sätt att hantera lilla "Mikaela". Du är fanimig min idol! 4 real!

Anonym sa...

Ja jävlar det finns en hel djungel av tjejer som du därute! Du är inte ensam (unik och svår) Tipsar igen alla om SLAA http://slaa.nu/

Anonym sa...

Åh tack du e me så söt! Kalla hårda sthlm, tycker precis likadant..de e ju därför jag dejtar naiva 19åringar, de säger va de tycker hihi, kram

Anonym sa...

Stockholm är varmt och mysigt!
Stelly och jag är lite som Oldsberg och vad heter han med framåtkammat hår.. jag är stellys bisittare som sitter inne med alla svaren!

Anonym sa...

19åringar rocks

Anonym sa...

Jag vet en man som strider
för att alltid va till lags
Han är juste, han ställer upp, han passar tider
Kräver aldrig nåt tillbaks
Han är nog den perfekta drömmen
en fru kan önska sig
Heller saknas ej berömmen
men däremot en tjej

Dumma flickor de söker en elak rebell
inte någon som är snäll
En som bråkar och dricker går ut varje kväll
och gör livet till ett hell
Så att han inte är nån Rambo
och därför saknar sambo än idag
Ja då är det nog så att en kille kan va
alldeles åt skogen för bra

ania sa...

befriande! jävla män. nittonåringar ÄR bra, men mitt nyårslöfte borde varit att inte ragga på någon som är yngre än mig själv, man blir liksom lite trött på dem också.

Anonym sa...

Män är djur!! Jag raggar bara på 15åriga killar för då känner jag att jag chansen är liten att bli dumpad. Då kan man alltid köpa ut åt dem och så där.. se till att de blir bereoende av en. Oj oj nu måste jag vattna pelagonerna och klappa katten kram tjejer

Anonym sa...

Underbart!