torsdag, januari 04, 2007

Lulla och doppa

Ikväll har vi familjen familjen + en flickvän firat att min minsta bror klarat teoriprovet. Vi gick till Noodle House på Götgatan, mamma är stammis där, "malijann!!" skriker Fang-Fang när vi kommer. Vi har lurat henne att Jesper heter Knurra.

Jag åt en sån där tallrik där man får lite av varje och jag DÖR va gott det va, någon vitlök/jordnötsbiffröra med ris, kycklingspett, vårrullar och friterad scampi. Alltså, det är inte vanlig kinamat vi snackar här, det är kinamat SUPREME. Man får vänta ett tag på maten men det gör inget för det är bara för att dom lagar allt allt först efter att man beställt. Koriander är min favoritkrydda, var köper man det? Jag vill ha kött och koriander, när min lägenhet är klar ska jag äta det varje dag.

Och sen då, "flitelad banan" rullad i sesamfrön med vaniljglass, apelsin och honung.

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

satay är jordnötsgeggan du gillar och är nationalrätt på phuket.
färsk korriander är mumma och det brukar finnas på ica färsk fast bättre på nån asienaffär förståss.

Anonym sa...

Ja för fan, Noodle House har så jävla gott käk! Färsk koriander finns på ICA i såna där små krukor. Nu blev jag hungrig...

p.s. Daniel hälsar

Anonym sa...

Varför står det anonymous? Det var ju moi, Hanna - Daniels brutta som postade det ovan!

http://etnologen.blogspot.com/

Anonym sa...

Vad är det med dig höknäsa!? tar bort fina inlägg!

Stelly sa...

mikaela: HAHAHAHA!!!

Anonym sa...

Doppa? Är inte det slang för att släppa in köttbit i underlivet?