måndag, januari 29, 2007

Jag å Lia, äventyrarna, del 8

Vi höll oss i närheten av Järntorget hela tiden. Respekt, Bishop arms, Kings heads, Burger King, 7/11 och sen tältet som luktade bajs. Vi va inte på Avenyn eller ens i närheten vad jag vet, men vi va på Nefertiti och Trädgården och Uppåt Nedåt (Framåt?) och jag va på 7:ans och åt hamburgare och strips med dillkrydda. Senare på lördagsnatten kom det snö, inte mycket men tillräckligt för att vi skulle kunna ha snöbollskrig. Jag skar mig lite på handen för man fick skrapa ihop snön och under var det hårt grus.

Raj va den bästa värden någonsin, han va alltid full och finast och tyckte absolut att vi skulle sova i hans säng. Tack Raj. Tack jag älskar dig. Tack Magnus också, puss.

Det luktade ofta bajs i Göteborg. Varför vet jag inte. Någon som vet? Mest luktade det i tältet men även på gatorna.

Musiken va dålig i Göteborg. Konstig. Alla dansgolv tomma.

Tåget hem gick kl 12.02 idag. Precis innan vi gick drack vi lite morfinbaserad hostmedicin. Den slog rätt bra, jag tror vi hade alkohol kvar i blodet från igår. Så klockan 11.35 stod vi morfade vid Järntorget (typ en kvart från tågstationen) och överväger en snabbfika. Magnus örfilade upp oss och slängde oss på en buss och vi hann precis med tåget och sen sov vi som de små söta grisar vi är hela vägen hem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter Uppåt Framåt, Trädgårn ligger näära avenyn och om din kille drog med dig till dessa ställen, e han inte hipp ;)

Stelly sa...

åh nej!! inte hipp = döden

Mattias sa...

Men NU har jag skrivit... Och det är för dig gurkan. Puss!

Anonym sa...

Men vafaaan! Berätta om hur det gick med mms-göteborgarn för bövelen!

Stelly sa...

johanna: att jag inte skriver om det är ett bra tecken.