torsdag, december 14, 2006

If you were my boyfriend, I'd be your shining star

Man slog huvudet i julstjärnor och glitter var man än stod för så mycket julpynt har jag inte sett sen jag var i Florida 1996. Vi snodde en meny för på tredje sidan var det en krokodil som brann och jag tyckte den va så fin, så Pieter la den i min väska tillsammans med två tomtar och en liten liten guldtrumpet som jag också ville ha. 3 stora öl var drack vi och sen tog han min hand och sa "kom prinsessan så går vi hem till mig" och vi gick över bron där det blåser som mest och jag flög som en docka i hans stora hand över vattenpölarna.

Vi köpte folköl förstås, vi är ju som folk är mest. Jag kanske rökte en cigarett, men det är inte det jag vill minnas av kvällen. Jag vill minnas hur han lyfte upp mig högt upp över marken och snurrade mig och kysste mig sen och hur han luktade hemma är bäst och jag vill minnas att han ville att jag skulle följa med honom till Amsterdam över helgen.

Denna gång var jag smart, jag gick hem mitt i det roliga, viftade på ögonfransarna och sa "ring mig när du är hemma från Amsterdam". Jag vill minnas hur han stod i fönstret och tittade efter mig.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

JIPPI

Anonym sa...

Way to go baby!