lördag, december 09, 2006

Idle

Ja, snart är det jul igen och trots att jag iallafall tänkte att jag skulle handla julklappar i oktober (jag lovar, tänkte på det varenda dag) blev det inget och nu har jag i panik surfat allt ifrån asos.com till josefsson.se. Det blir nog Kista Galleria några kvällar, öppet till nio alltid, alla bästa affärerna.

Idag fick jag svar från Pieter verybestphotografer. Jag mailade honom för ett par dagar sedan, jag fick nyligen reda på att han va han. Den där meganajsa grannen jag alltid snackade massor med när jag sprang på honom är typ sveriges bästa fotograf. Jag är clueless. Jag skrev och frågade om praktikplats, fick till svar att han vill ses och prata om det - gärna över en öl. Pirrpirr, han är en man.

Arkitekten. Tyst.
Exet. Inget denna vecka.
Nyheter: Pieter och en annan som jag inte vill prata om. Än.

Andra nyheter:
Fanns gamla fina plankgolv i båda rummen i nya lägenheten, dolda av fula parketter. Nu ska dom oljas.
Nytt nagellack av mamma, mörklila, nästan mörkblått, gillar hur bleka fingrarna ser ut mot de mörka naglarna.
Jag och Lia har nästan blivit ihop, vi pratar ungefär varannan timme dygnet runt, om vi inte ses då. Det är vackert. Negativt med relationen är att vi inte har sex och att vi hetsar varandra med snubbar.
Igår hamnade jag mitt i råndramat i Sickla. Helikoptrar med strålkastare och jag kände mig som en amerikan. Någon tar pengar - helikoptrar och vägspärrar. Någon våldtar och misshandlar - en rapport och ett alkoholtest. På tjejen alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

uj..

alltså. sickla är inte att leka med.. jag gick dit för att köpa 2 böcker på akademibokhandeln.. gick därifrån med 2 böcker o ett par jeans.. varför?? dammit. behöver teoretiskt sett inte mer jeans nu.

aja. bullcrap, AG o patricia rockar i rätt sällskap. skål!