torsdag, maj 10, 2007

Strictly family business

Min mammas chef heter NN och just nu bor han hos min mamma eftersom han är nyskild. Han vägrar ta av sig basketskorna inomhus och sitter var han vill vid matbordet, även på mammas plats. Han skojade massor om tidelag när jag var där på middag och han använde flera deciliter socker i sin sås. Han vägrar helt enkelt inse att han är närmare 40 (om inte över).

Jag tror att han kan ha haft en nyckelkedja hängandes runt halsen också, hela tiden.

Sent igår kväll var mamma försvunnen, det visade sig att hon och NN var på Café Opera. Av tyda av samtalet jag hade per mobil med den förlorade modern då hon satt i taxin på väg hem hade det druckits en hel del alkohol. Idag är dom bakis på gränsen till fulla fortfarande och sitter på tåget ner till Göteborg. NN får för sig att han ska sms:a mig och av någon oklar anledning ger min mamma honom mitt nummer. Till saken hör att jag skojade om att NN ska få ta över min hund Bambi då han gillade henne. Här är meddelandet i sin absoluta helhet med dubbla mellanslag och allt:

"Hej baberiba. Vi behöver absolut prata igenom en del praktikaliteter kring
bambis mycket speciella situation. hon står ju nu inför sitt livs mest avgörande
ögonblick. Kanske är ett inledande föräldramöte angående bambis mycket speciella
situation nödvändig? Jag är inte särskilt bekymrad men ändå. Hon är ju så liten.
Kanske en middag för att reda ut lite olika saker av intern karaktär vore på sin
plats. Marianne anser att jag gör bort mig men det skiter jag faktiskt i. Ja
detta kan ju kanske uppfattas som ett plumpt raggningsförsök, men icke! Jag tar
bara mitt självklara ansvar som hundägare. Det är ett strikt familjeärende...
Hälsningar den stolte blivande hundägaren NN"

Djävulens lakej har basketskor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

eeeew. gud så opassande.

Anonym sa...

skön kille.

Anonym sa...

haha vad roligt att du har tagit bort namnet.. så var det väl inte igår? säg inte att han har läst det eller nåt..? haha sjukt kul i alla fall!

Anonym sa...

Namnet borttaget ser jag, haha!!Såklart killen inte fattar att han är 40 (lite plus faktiskt), din beskrivning av lilleman är underbart klockren...han har antagligen inte reflekterat över sin ålder då han inte är mer än en tvärhand hög och måste koncentrera sig på att spraya luggen så han ser längre ut.

Anonym sa...

Billebro...
/J.