måndag, maj 21, 2007

Göteborg, sanningen

Ja men fotbollshelgen: han hade vitrinskåp, Lasse Åberg-glas, fläktar och väggfasta smidesljusstakar. Och en kombo som vägrade lämna oss ifred, trots att jag, min fotbollare och alla andra sa till honom att han var en idiot och att han skulle sticka. Han hade liksom lovat det innan, att hålla sig borta. För jag skulle komma och va där hela helgen. Men han dissade det och hängde runt, tog hem sjuttonåringar och låg med dom samt pratade bara om poker och vältrade sig i soffan. Han sa inte hej till mig en enda gång utan frågade vad jag gjorde där och slängde mina kläder på golvet. Andra dagen sa han "kan inte du dra härifrån så jag kan kolla på porr ifred". Jag hade dödat honom utan ånger. Istället var jag kall och hård mot han, försökte spela oberörd och visa min nonchalanta avsky. Sen när jag var ensam grät jag av ilska. Min fotbollare sa "jag vet att han är en idiot, men jag tycker synd om honom". Jag sa "jag vill döda honom". Han sa "jag med oftast, men han har inga andra kompisar". Och sen gick hela helgen, idiotkompisen hängde runt, efter och med. Jag var förbannad, fotbollaren besvärad. Sen åkte jag hem. Nästa gång kommer han och hälsar på mig.

I övrigt känns det som jag hängt med mina småbröder hela helgen. Fast för 5 år sen när dom var tonnisar och fotbollsgalna utan några som helst andra inputs.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Satan vad jobbigt. Jag hade blivit tokig. Bra att han kommer och hälsar på dig nästa gång.

Anonym sa...

Hej hej,

ska forsoka skicka en kommentar nu da...
Later som om du har haft mest drygt ju... Fick ni nan tid ensamma??
Sjalv ar jag i Barcelona Har kommit pa att Palestinska man ar valdigt skojiga. De kramas och pussas och petar och kallar varandra for habibi mest hela tiden. Inge macho allt. MEn han ar ratt trist anda. Tror inte vi ska bli ihop i alla fall. MEn det visste jag ju redan innan. Jaja. Ses nar du kommer hem.
Puss. Sara

Anonym sa...

Yes!!!
JAG LYCKADES KOMMENTERA!!
Lyss varlden;; Sara har tagit ett steg ut ur morker och okunskap.

Anonym sa...

Kompisen gillar nog också fotbollare... ;)

Anastelle sa...

sara: HEJA!! ja, kom hem och häng med mig mer, jag har tänkt på dig massor. vad gör ni då? har du det lika tråkigt som jag hade det?

sussie: eller hur!! det var det första som slog mig, att han är gay, och han ser så jääävla gay ut.

Anonym sa...

det finns ju andra killar, med snyggare hem och i bättre städer

mkt anton sa...

när han kommer och ska hälsa på dig stelly. då kommer jag o gegga o bor hos dig!

Anonym sa...

Åh... jag hade det skittråkigt, men nu när jag är hemma så saknar jag honom ändå. Fast han är skittrist. Vad beror det på egentligen? Kan vi inte hänga och hjälpas åt glömma de där snubbarna? Jag ringer.

XX

Anastelle sa...

sara: du är slav under bekräftelsebehovet.