tisdag, augusti 14, 2007

Vad göra?

Idag jag har bråkat med min granne. Inte min granne i mitt hus utan en granne i mitt grannhus. Hon har problem med att jag röker på min privata uteplats, att det kommer in i hennes lägenhet när hon har fönstret öppet. Jag kan tyvärr inte göra nåt åt det, det förklarade jag för henne vänligt. Hur synd jag än tycker om henne så kommer jag att, sålänge jag röker, röka på min uteplats. Jag kommer sitta där en hel del också. Spela musik. Och jag kommer att ha hundar och vänner där. Dom kanske också kommer att röka. Jag tänker även grilla där sen när det blir iordninggjort. Hon tycker jag är en hemsk människa. Sen stod hon i fönstret och hytte med armen. Sen skrek hon BLABLABLABLABLA och stängde fönstret med en smäll. En omöjlig konflikt, jag förstår henne men nu är det som det är. Ledsen tant. Vi skulle behöva en moderator som kan hålla debatten på en lagom nivå.

7 kommentarer:

Per sa...

ocharmigt med folk som tror att de bor i ett fristående torp på fårö när de bor i lägenhet i stan. jag säger: ge´na. /sur-per

Anonym sa...

Jag kommer hem till dig o röker å det snaraste
Hade vart guld o ses. Fan typ fyra år sen jue
Är hos dottern en del o så i jubbet oxå
Du kan få en kalancho

Anastelle sa...

ja, alla som röker är välkomna!

hatar ej. älskar. kom kom.

Rabbi von Sydow sa...

haha, alla kommer och röker! Tyvärr har inte tanten alla bestick i lådan, så att säga. Snart kommer hon drabbas av el-allergi också.

/M

Anonym sa...

är det hundarna eller vännerna som kanske kommer röka?

Anastelle sa...

hundarna framförallt. jag vet att det var lite av ett syftningsfel, men jag räknade med att alla skulle förstå att det är HUNDARNA SOM KOMMER RÖKA! läser ni inte rocky?

mkt anton sa...

min bästa kompis granne har talat om för honom att det värsta som hänt henne i hela hennes långa liv var dagen han flyttade in ovanför henne.
Hon är tant och är flintskalle. Se det positivt! du kunde haft det värre!