torsdag, augusti 30, 2007

Kära vänner och ovänner

Jag vet inte vad som blev av mig. Om något föll bort tillsammans med trettio centimeter hår förra veckan. Det var samma dag som jag träffade han som jag fyllebloggade om. Kanske är det därför. Han har sovit här tre nätter i rad nu, det känns i huvudet osunt men hjärtat säger ja tack. I förrgår när hösten kom blev jag nästan glad, jag gjorde mer té och vi nojsade i min soffa. Han kallar mig för tramsmaja och då har han ännu inte träffat Stelly. Tramset nummer ett. Han ser mig, bara rakt in sådär. Det tog honom tio minuter att avmaskera mig all min ironi, imponerande. "Skärp dig nu." sa han bara. "Tramsmaja.".

Är det här ännu ett tillfälle då ni tänker "Kan hon inte bara ta sig samman."?

Jag vill inte va försiktig, nu kastar jag mig in, det här skulle kunna vara IT. Är ni med mig?

12 kommentarer:

Isabelle sa...

kasta dig in för fan. med liv och lem. det där IT-et kommer inte så ofta.

jag gjorde det i våras, trots stadig pojkvän och hela fadderullan. bara kör. det kan bli det bästa nånsin.

mkt anton sa...

ja du har ju inte så mkt att förlora liksom! :)
säg till om du behöver hundvakt så ska jag kolla med frugan!

Anonym sa...

det är fantastiskt. gör det. jag är med.

www.modette.se/linab/blogg

Anonym sa...

ja. killarna som ber en skärpa sig är alltid de bästa.

Anonym sa...

åh, det är det bästa när de genomskådar en sådär totalt! go go go...

Anonym sa...

jag vet ingenting om det där stelly men det som är stört är att manu chaos nya platta låter exakt likadant som alla andra hans skivor.

Joules sa...

Kör på bara! Vad är det värsta som kan hända? Frågar jag mej själv just nu. Men iaf.

Go!

Anastelle sa...

okej nu hoppar jag!

Anonym sa...

men vad hände med rosen? avslutad?
iaf bra att du hittat nån som känns i hjärtat. go for it!

Anonym sa...

BRA
Hoppa
Jag oxå, hoppar dåra
o det är underbart
med en norrländska
konstigt

Om Jenny sa...

det är klart du ska trampa gasen i botten fast du inte ser vägen... och jag tror på detta. skärp-dig-killar är super. min kille sa också bara lägg av när jag spelade allan. känner att du har mojon nu (jag är synsk), ta den och spring!

Sara sa...

en grek sager: gor som i grekland, greka pa. yammas eller vad dom sager. puss puss.