måndag, september 03, 2007

Vi har en deal

Han har läst min blogg. I smyg. Men datanörden jag kom på honom såklart. Han säger att han vill att jag ska fortsätta skriva öppenhjärtigt och att han inte ska läsa så att jag kan göra det. Hans idé, inte min, han vill. Men jag får inte nämna hans namn, det vill jag inte heller, jag har ju ett rykte att tänka på. Imorgon ska vi på derby, faktiskt det mest romantiska jag kan komma på, jag ska hålla hans hand och borra in naglarna så fort bollen är i närheten av mål. Han har fått en scarfes av mig, jag har fått en flaska sprit. Så fint vi har det. Imorgon vill jag sluta röka och börja träna, jag vill ha ren luft och fast hull. Jag är rädd, det har jag sagt till honom nu. Jag är rädd för att i vanliga fall är jag obrydd men jag är fruktansvärt ödmjuk inför honom, han är bra på riktigt. Han har berättat om mig för sina kompisar, men han har också babblat loss och sagt att han har svårt att bli kär och lätt blir uttråkad. Sånt ska man inte säga, nu är jag än mer på min vakt såklart. Fast han säger också att jag är mest livsnjutare av alla han nånsin träffat, och att han tycker mycket om att vara med mig just därför. Sen när blev jag livsnjutare? Jag trodde att jag fortfarande var bitter. Kanske har det lossnat, kanske är det dags nu, glada dagar, fina stunder, vackra ögonblick.

1 kommentar:

Unknown sa...

Oj,
hamnade här för att du skrev om frisörer på söder...

...osså läste jag din blogg. Blir glad o hoppas din datanörd fortf e kär i dig!

Lycka till!